close


Monday, November 28, 2011

My last wish




Kadang-kadang kita menungu yang tak pasti ...
apa yang aku tunggu sebenarnya . .
tak pernah datangnya ketenangan , masalah tak pernah lari tak pernah hilang ..
agaknya masalah ni "suka" dekat aku tu la kiri kanan masalah datang .. *smile*
tapi rasanya takde sorang pun tau rasa kecewa dan sedih sebenarnya hati and perasaan aku ..
terasa hidup aku kadang-kadang tak bermakna, setiap hari aku mencari jawapan ..
cari apa yang tertinggal dan apa yang kurang dalam kehidupan aku ..
rasanya remaja sekarang memang macam ni ehh ? aku patut buat bodoh jeh kut tak perlu tahu ...
tapi ni la dia yang buat aku tak duduk senang, ada je yang tak kena ..
atau aku yang terasa bodoh sampai tahap gitu ? Haha :)
So then , my last wish ...
entry aku kali ni agak emo sikit lah agak nya, why ? because ...
this is what i am , the time is come .. 
i hate to admit this but the true is i never had a good life ..
people around me hate me in person, they never try to understand my life ..
why do i must regret, while someone out there were fooled by the others more than me ?
couldn't cry for the truth but the tears make me feel the pain of my life ..
aku ingat kawan itu adalah permata yang sangat berharga dalam kehidupan ..
tapi aku silap, mereka bukan permata kerana permata tidak melukakan sahabatnya ..
Mahalan permata adalah sahabat yang baik , aku ? kenapa dengan aku ? kawan aku seumpama ..
"kaca" yang tidak bernilai .. sedangkan di depan dah terang-terang ada petunjuk itu adalah musuh 
tapi aku peduli apa , aku biasa laa " avy mana nak pilih kawan , semua orang aku kawan " 
until one day "the one that i use to call a friend" make me cry alone ..
"They" left me behind ..
Now there's nothing to regret , the one who pick the path is me . .
so i'm goner make it until the end of my life  . .
Manusia berubah tak kira dimana pun kita berada, tak salah pun kalau nak cuba melangkah ke-arah yang betul itu kan hak masing-masing bukan dipaksa tapi dengan rela hati haha
bila kita berubah untuk diri sendiri orang sekeliling pula tak berkenan 
lepastu mula lah dengan cerita yang tak berfaedah, buat dosa sendiri
suka akan kejalan kejahatan, tidak pernah nak cuba bagi sokong walaupun sikit ?
kawan jenis apa kah ?
itu laa manusia zaman sekarang susah nak terima hakikat..
hanya untuk kepuasan diri sendiri ,padahal kita percaya kat dia ..
percaya takde pape berlaku , tapi sayang nya dah terlambat manusia memang di kaburi oleh
permain dunia :D
bukan salah sesiapa , itu kan diri sendiri 


Thankyou so much for for the reading Babe / Dude .
aku tak pasti ape motif aku buat entry ni tapi kalau aku takde nanti , maybe ade kut sebab aku
aku tak dapat nak tunjuk macam mana sakit tu aku cuma boleh share melalui perkataan, ayat dan music hanya tuhan saja betapa hancurnya remuknya berkecainya hati aku ni, hanya di sebab kan kawan , aku hancur dengan family aku , hanya di sebabkan aku bergaul dengan lelaki takde bnde yang baik berlaku kat aku maruah , harga diri , semua hilang sekejap jeh , then aku terfikir kalau lah aku diberi peluang ape yang aku nak di dunia .. then my last wish is not to be born in this world ..


p/s ; manusia tak pernah lari daripada kesilapan kan ? well "MY CORRECTION" itu adalah orang bodoh sudah tahu benda buruk akan terjadi , tapi masih keras kepala nak buat jugak , orang yang mengajar tu pun sama bodoh , dah kata kau tua dari dia ajar laa pekara betul , kau lagi merokok depan die kenapa ? then nak syor-syor kan 


p/p/s : Family itu penting dari kawan , kawan datang kerana duit , family datang tanpa sesen pun tu apa yang aku tau , tapi , Kawan pun penting ,  kawan cuba beri sokongan apa yang kita mahir , family sokong kerana orang lain suka . so jangn la cuai yeh Family itu amat berharga sangat-2 berharga ! FAM(ILY) = FRI(END) 


renung-renungkan laa oke bye-2 :D

1 comment:

syarif zamri said...

:'( sedih sedih . nak nangis kot .

;